Thursday, April 2, 2020

Pengenalan Perniagaan PRUBSN TAKAFUL




Pengenalan Perniagaan
Mula mula aku jadi agent dulu, sesi macam ni lah aku attend dulu. Datang dengan sifat ingin tahu yang tinggi tapi penuh rasa ego dan takut. Alhamdulillah usai sesi, aku decide untuk join secara sepenuh masa.
Punyalah padu kan sesi ni. Simple penerangan dia. Cerita pasal impian. Masa tu impian aku untuk financial freedom dan bersara awal .

















Dan bermulalah perjalanan sehingga sekarang. Dan Alhamdulillah juga, Hutang-hutang dah banyak yang settle hanyalah untuk planning simpanan untuk bersara awal.
Hari ini, boss aku dalam perniagaan ini, Tuan Haji Haniff Ramza menyampaikan sesi yang sama. Konteks dan intipati yang sama juga. Semuanya berkenaan dengan Impian.
Dalam banyak Impian dia dan aku mungkin berbeza tapi kami berkongsi satu Impian yang sama iaitu untuk mencipta masa depan yang cerah untuk keluarga, agama, bangsa dan negara.
Ye, boleh cerah masa depan. Kalau tak cerah, takkan lah dia berhenti jadi Lawyer dekat ..... dulu. Ye, dia ni Lawyer. Mak ayah siap cagar rumah dulu dekat bank sebab nak pakai duit nak tampung study dia buat Chambering dekat UK dulu.

















Kita ni jangan kata nak hantar anak pergi oversea, harga minyak pun kita duk sibuk buat syarahan lagi.
Tapi sekarang aku dah lain. Impian aku sedikit sebanyak dah capai. En Haniff ni lagi la. Dah level Maulana. Tetapi kami berdua membuat keputusan yang sama. First sekali datang sesi macam ni.
Kalau kau orang nak datang roger je. Akan ade lagi slot macam ni bulan depan. Tapi mungkin orang lain la. Ex Engineer ke, Ex F&B ke, Ex Architect ke, Ex Pion ke, eh Ex Pion handle surat tu macam aku je🤪
Save no aku ni kalau nak tanya apa-apa rojer je PM tepi
Helfiastri hossen
Aspiring Unit Manager
Ikhwan Group
Prudential Bsn Takaful
@ Prudential Damansara Intan

No comments :

Post a Comment